Saturday 31 October 2009

Full Coordinate 全身コーディネート


One of the few clothing designs that I have. The t-shirt is one of my oldest creation,made about a year ago. The t-shirt was made from a stretchable cotton material, the ribbons hand-stitched to the t-shirt. I chose the checked linen material for the stole as it has a different pattern of subtle purple and grey on both sides, giving the stole a 2-way look.
The skirt is my latest creation, a spontaneous idea after reading some fashion magazines. Sewing the material to the thick elastic band directly gives the skirt this fluffy look.
All together, trala! A girly look!

----------------------------------------------------------------------------------------
私の作品の中でも数少ない衣類。Tシャツは去年作ったものです。Tシャツはストレッチ素材の生地で作り、リボンは手縫いで付けました。
ストールはリネン生地で作りました。生地には表と裏に違った模様になっているので2パターン楽しめます。
スカートは最近作ったもので、雑誌を見たあとの思いつきで作りました。厚めのゴムに直接生地を縫い、ふわっとした雰囲気を出しました。
この3点を合わせると何となくガーリーなルックスになりましたね。
(^-^)

No comments:

Post a Comment